28 juni 2022

Banken WhatsApp

Waar je vroeger naar de bank liep om je zaken te regelen gebeurd dat nu bijna allemaal online. Iedereen regelt de bankzaken online en de fysieke banken zijn langzaam maar zeker aan het verdwijnen. Hierdoor is de klantbeleving ook aan het veranderen doordat de hulp nu minder persoonlijk is. Hierdoor is het voor banken een ideale oplossing om WhatsApp te gebruiken als extra kanaal in hun klantenservice. Chatkracht kan al deze gesprekken dan voor je oppakken zodat je dit kanaal niet zelf hoeft te beantwoorden.

Waarom Whatsapp?

Whatsapp is voor veel mensen een laagdrempelige manier van contact waarbij men gewend is om snel een antwoord te krijgen. In Nederland gebruikt bijna iedereen en WhatsApp en is daarom ook erg gebruiksvriendelijk om te gebruiken als klantenservice. Voor bedrijven heeft Whatsapp ‘Whatsapp Business’ bedacht. Met deze app kan je gemakkelijk in contact komen met je klanten. Je kan zelfs via Whatsapp Business je producten laten zien en het is dus niet alleen een communicatiekanaal. Ook kan je klanten die hierop terecht komen labelen zodat je in de gaten kan houden of het om een nieuwe klant gaat of dat het een klant is die vaker terugkeert. Hier kan je bijvoorbeeld op in spelen door gebruik te maken van huidige klanten en nieuwe klanten.

Wat kan Chatkracht hierin betekenen?

Chatkracht heeft een groeiend team van specialisten die al geruime tijd ervaring hebben in de van klantenservice. Onze specialisten zullen dan ook binnen 30 seconden (!) het Whatsapp bericht oppakken en beantwoorden. Hierdoor ontneemt Chatkracht deze zorg bij het bedrijf weg en weet je zeker dat de Whatsapp bezoeker sneller kan doorgaan met het plaatsen van weddenschappen en zodoende minder irritatie zal krijgen. Whatsapp Business is dus een erg belangrijk kanaal om je klanten optimaal te bedienen. Laat Chatkracht u deze zorg ontnemen door onze chatspecialisten uw Whatsapp berichten te laten oppakken.